czwartek, 7 maja 2020

Paliwo w oleju i wtryskiwacze

Jakiś czas temu zauważyłem, a właściwie najpierw poczułem zapach benzyny w oleju silnikowym (np. na korku). Potem, że nie ubywa oleju na bagnecie (a powinno :) Teoria mówi, że jazda tylko na krótkich odcinkach może powodować taki stan rzeczy. Aby to wykluczyć, przedterminowo wymieniłem olej i starałem się jeździć w okresie testowym nie mniej niż 15km / kurs. Po 1000 km oddałem próbkę do laboratorium i tym razem było mniej, bo ok. 3% benzyny w oleju (poprzednie badanie wykazało do 10%). Jednak taka wartość nadal nie jest chyba satysfakcjonująca. Więc podejrzenie padło na wtryskiwacze. Zbadałem ciśnienie na listwie paliwowej po wyłączeniu silnika. Podobno powinno się utrzymywać przez ok. 20 min. na stałym poziomie. Tymczasem u mnie w tym czasie spadło z 3,1 do 2,7 bar. Mój wniosek zatem taki: albo paliwo wraca do baku albo ciekną wtryskiwacze.

Przy okazji "grubszych" prac (m. in. odma, serwo hamulca) oddałem wtryskiwacze do sprawdzenia do lokalnej firmy Alwi Bosch. No i okazało się, że wtryski... nie ciekną. Ale za to okazało się, że dwa z nich podczas pracy puszcza dużo więcej paliwa od pozostałych. Sugestia inżyniera z Alwi, żeby je wymienić. No więc wymieniam. Zobaczymy.

Wyniki badania.

Dwa nowe wtryskiwacze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz