piątek, 8 maja 2020

Dodatkowa chłodnica automatycznej skrzyni biegów

Dodatkowa chłodnica automatycznej skrzyni biegów w V70R zalecana jest w przypadku posiadania i korzystania z haka holowniczego. Mowa o dodatkowej, bo zasadnicza chłodnica jest zintegrowana z chłodnicą wody. Montaż dodatkowej chłodnicy przewidziany jest w lewym nadkolu. Dokładnie w tym samym miejscu, gdzie opcjonalnie można zainstalować również ogrzewanie postojowe, tzw. webasto. Poprzedni właściciel miał potrzebę obu funkcjonalności na raz, więc musiał to jakoś poupychać. Kiedy kupiłem wóz webasta już nie było (pozostało tylko mocowanie i komunikat w komputerze o braku komunikacji), a dodatkowa chłodnica tak bezradnie wisiała na jednej śrubie i urwanym spawie. Postanowiłem uporządkować temat i przenieść dodatkową chłodnicę na właściwe jej miejsce, bo samego webasta spalinowego nie potrzebuję (wóz już jest wyposażony jest w gniazdko elektryczne, które może podgrzewać olej w silniku jak i kabinę, a to wszytko o ustalonych godzinach programowanych na pulpicie).

Pierwotnie umiejscowiona chłodnica, równolegle do ziemi. Po prawej widoczny uchwyt na webasto. A nad chłodnicą i uchwytem widoczny kabel ogrzewania elektrycznego (gniazdko w zderzaku).

Szarpnąłem się więc i kupiłem odpowiednie mocowanie w ASO. Dla estetyki wypadałoby jeszcze wymienić przewody, ale to wtedy, kiedy pojawi się zbędna gotówka :) Samo mocowanie przytwierdzone jest śrubą, którą wg dokumentacji należy zawsze zakładać nową. Ponieważ w najbliższej perspektywie mam rzetelną konserwację podwozia, nową śrubę i pozostałe 3 założę później. Tymczasem zastosowałem czerwony klej do gwintów (najmocniejszy) i przykręciłem z odpowiednim momentem.
Dedykowany uchwyt dodatkowej chłodnicy ASB, z ASO. Straszne piniądze, made in Poland.

Chłodnica na właściwym miejscu. Chyba muszę podgiąć trochę rurki, bo jedna opiera się o ramę.
Chłodnica na właściwym miejscu, dokręcona w prawym górnym rogu.


Ponadto dokupiłem używaną osłonę chłodnic, gdyż dotychczasowa była "mocno pocięta", by pomieściła niestandardowo zamontowaną chłodnicę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz