środa, 23 października 2019

Piasty, tarcze i klocki z przodu

Przyszła pora na zestaw jak w temacie. Klocki zbliżały się do swojej minimalnej grubości, tarcze już przekroczyły o 1mm stan nadający się do wymiany. Ponadto od jakiegoś czasu narastały wibracje w kierownicy podczas hamowania. A piasty przy okazji, żeby wszystko pasowało i nie było pretekstów do "bicia". Piasty firmy SKF, reszta OE.

Stare klocki, grubość 7mm, nowe 15mm

Stara tarcza, zamiast 32mm - 29mm.

Stare piasty w nienajgorszej kondycji, ale ta prawa chyba lekko "stukała" podczas jazdy na ciasnym łuku w lewo (na rondzie).

Nowe tarcze i klocki (kto to pakował? w zestawie powinny być po dwie śruby mocujące zacisk hamulca (śruby "jednorazowe"))

Nowe uszczelki, co przychodzą między półosie a piasty.

Przygotowane do nowego zestawu.

Ułatwienie: odetnij końcówki skorodowanych śrub mocujących piastę - o wiele łatwiej będzie je wykręcić.

Nowa piasta na miejscu.

Zaciski też wymagają małej regeneracji. W jednym wybrzuszona była osłonka przeciwpyłowa (?) a w drugim (na powyższym zdjęciu) aluminium pod dolną blaszką, po której porusza się klocek, było skorodowane. Z tego powodu nie dało się wsunąć nowego klocka. Trzeba było oczyścić korozję. Wymiana gumek, wężyków i usunięcie korozji - w najbliższym czasie.

Gotowe.

Warstwa zabezpieczająca zdarta!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz