poniedziałek, 23 grudnia 2019

Zaciski hamulcowe

Podczas ostatniej wymiany tarcz i klocków (przód) zabrałem się również za wymianę uszczelek i osłon gumowych tłoczków w zaciskach hamulcowych. Jednak po bliższej inspekcji stwierdziłem, że może odświeżyć je bardziej kompleksowo. Wysłałem zatem do regeneracji. Piaskowanie, malowanie, wymiana tłoczków, uszczelek, osłon, odpowietrzaczy, śrubek mocujących prowadnice klocków. Ostatecznie nie jestem przekonany do znaku R, który nie jest namalowany tylko jest naklejką. W dodatku całość nie jest pokryta klarem. Zobaczymy jak to się będzie trzymało.

Instalacja zalana płynem hamulcowym ATE SL.6 (wg Volvo zalecana DOT4+). Zastosowałem też procedurę "docierania" klocków. Procedura ta co prawda dotyczy nowych klocków ale mam nadzieję, że nie zaszkodziła w przypadku moich - przód wymieniony 2 m-ce temu, tył zmieniał poprzedni właściciel (grubość 12mm). Link do procedury: docieraniedocieranie2

Skorodowane tłoczki

Zacisk przed odświeżeniem

Zacisk przed odświeżeniem

Zacisk przed odświeżeniem

Zaciski po odświeżeniu

Zacisk po odświeżeniu
Płyn hamulcowy ATE SL.6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz