piątek, 28 sierpnia 2020

Pompa paliwa

Ostatnio logowałem parametry pracy silnika, w których koledzy dopatrzyli się "kończącej się pompy". Na wolnych obrotach zdrowa pompa powinna pracować na poziomie 35% (±5%) by zapewnić odpowiednie ciśnienie. U mnie już pracowała w przedziale 42-45%. Ponadto podczas przyspieszania swoje maksimum wydajności (czyli 85%) osiągała już przy obrotach od ok 5 tys. obr./min.

Wymieniłem na wszelki wypadek cały moduł pompy. Teraz parametry są wzorcowe! A podczas przyspieszania, przy 6 tys. obr./min. "duty cycle" pompy wynosi 65%, czyli jeszcze 20% "zapasu".


Nowa pompa.

Ręcznie robiony klucz do odkręcenia pompy. Niestety, o ile świetnie pasuje to brakowało "ramienia", by przyłożyć odpowiednią siłę. Próba odkręcenia młotkiem może skończyć się połamaniem zębów zakrętki.

Widok na pompę, spod tylnej kanapy.

Stary moduł pompy. Wystarczy wymienić główną pompkę i będzie jak nowe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz